בכסות תרבותית: פסטיבל טרף בעיר העתיקה

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on בכסות תרבותית: פסטיבל טרף בעיר העתיקה

בתוככי סמטאותיה הקדושות של העיר העתיקה ובשער בת רבים, בעיר ירושלים מתוכנן פסטיבל שיכלול מופעים בלתי הולמים ומאכלים שאינם כשרים | רב העיר הגר"א שטרן במתקפה: "להסיר מאתנו את המופע הזה" | הרשות לפיתוח ירושלים בתגובה: "נעשה תוך התחשבות"

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשתיקת חברי מועצה חרדיים ודתיים וללא כל התנגדות של גורם רשמי, הרשות לפיתוח ירושלים מוציאה לפועל פסטיבל זר ומוזר שהקשר בינו לבין המקום הקרוב ביותר לקודש הקודשים, העיר העתיקה בירושלים, לא קיים.

בפסטיבל שייערך יומיים, יופיעו אמני רחוב ויוצגו תערוכות במה לצד דוכני אוכל שאינם כשרים כלל וכלל וכל זאת, כאמור בתוככי העיר העתיקה. זאת ועוד, הפסטיבל מתקרא על שמה של ממלכה דמיונית ובמרכזה יוצב פסל של שן שעל פי דברי המארגנים טרם הוכן במלואו על כן יוצג רק בשנה הבאה.

רב העיר ירושלים הרה"ג אריה שטרן כתב מכתב למנהלה של החברה לפיתוח ירושלים ובו אמר: "הצטערתי מאד לראות ולשמוע על היזמה החדשה שלכם לקיים מופע של קרקס "שן הזהב התיכונה" מופע שאינו מתאים כלל לעיר הקודש שלנו, מה עוד שהמופע מאד מלווה בחוסר צניעות ובקריאה למשתתפים ללכת לעבר הכיכר שיש בו מסעדות שאינן כשרות".

מכתב הרב[

בהמשך המכתב ביקש הרב להסיר את המופע הזה. "אני מוחה ומבקש עוד היום לשנות את התכנית ולהסיר מאתנו את המופע הזה שכל כך פוגע ומעליב ביחוד בימים אלה ולקראת "יום ירושלים" כאשר כולנו מעלים את חשיבותה הגדולה של ירושלים עיר הקודש".

מהרשות לפיתוח ירושלים נמסר בתגובה ל"קול חי": "מדובר באחד מבין אירועים רבים ומגוונים, המתקיימים בעיר, כדי לחבר את כלל הציבור אל העיר העתיקה – גם בשעות הערב. כל זאת נעשה תוך התחשבות יתרה ברגשות הציבור באשר הוא ולמען תושבי העיר העתיקה. עיריית ירושלים, המשרד לירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים משקיעים רבות באזור העיר העתיקה, לרבות הנגשתה לבעלות ובעלי מוגבלויות, ניקיון ותחזוקה שוטפת, התקנת תאורה חדשה ומונומנטים, שלטי הכוונה ועוד – כל זאת כאמור לרווחת המבקרים בעיר העתיקה ותושביה".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    למה שתיקת חברי המועצה?
    אריה קינג חבר מועצה החרד לדבר ה' – כן מחה וניסה לבטלו, אך לא היה לו עם מי לעבוד!!